Cities Of Apocalypse/Harc
Ötlet harcra
Probléma a jelenlegi harcrendszerrel, hogy egy erős egység mellett teljesen felesleges egyengékett tartani, mivel azok úgyis elhullanak. Erre nyújtana megoldást
Koncepció: a támadó egységek eldönthetik, ki kit támadjon meg. Ez önmagában jelentős előny,
Példa:
- Legyen a támadó egységek ereje: 2, 4, 13, 14
- Legyen a védekező egységek ereje: 5, 6, 16
Minden egység eldönti kit támad. Egy egység egy körben egy egységet támadhat, de többen is támadhatnak ugyanarra.
A támadás menete:
- 5 erejűt megtámadja: 2 és 4
- 6-ost megtámadja: 13
- 16-ost megtámadja: 14
Eredmény:
- A végén a támadó csapatból maradnak: 2, 4, 13
- A védekező csapatból maradnak: 16
Tehát a támadás sikertelen volt. Következő körben viszont 2, 4 és 13 is 16-osra támadhat. A támadó ezután arra a szomszédos hatszögre kerül, ahol utoljára volt. Ha van még lépése, akár ugyanabban a körben újra támadhat.
A hozzárendelés lehetne másképp is: akár a legerősebb csapatok felől kezdve, akár arra törekedve, hogy minden párosításban a lehető legnagyobb legyen a támadó túlereje (ez már egy optimalizációs feladat).
Lehetne variálni véletlen számokkal is. A támadás hozzárendelése a névleges értékek alapján történik, de az erők számítása már kockadobással. Így pl. sok kisebb egység kisebb kockázatot jelentene, és optimálisabban lehetne elosztani az erőket.