Prince Of Persia
Prince of Persia filmnézés újra
Szervező
Biztosan jön
Bizonytalan
Nem jön
- SAdam: Tanulás van június 10ig.
- Ulmar: Ez szinkronos, nem-e?
- Ulmar: Hmm, vagy csak én vaok hüle, vagy már a Mom-ban sem adják felirattal. Az Arénát találtam feliratosat minden nap délben.
- Ulmar: *javítás: felirat nélkül
- Descant: Kriszti is
- BNC: Végülis láttam Verával
- BNC: Nem volt elég rosz hogy ne menjek el veletek is
- Grizli: jó amugy a film? még 286oson jtszottam a Prince-el, de azt se sokat, nem izgatott föl hogy kijött ez a movie, de ha jó film, akkor ehyszer majd megnézem.
- Ulmar: Jun 9-én, szerdán adják eredeti nyelven felirat nélkül az Arénában este 9-kor.
- UPi: Jólvan Ulmar, szivassál a szerdáddal..
(Vasárnap)
Az idő az esemény időzónája szerinti.
(Szombat)
És akkor a játékról...
Eddigi termések:
Tök vagány ez a beállás:
1 óra játék után kezd fájni a torkom. A Price of Persia WW kicsit idegölő játék. A Quake 2, Tomb Raider 3, és Aladin 1 összes jó tulajdonságával rendelkezik. Azaz semmivel.
egy jelenet a játékból:
És egy kis közjáték:
- Nézd, ott! Ezt a fickót akarja megöletni a császárnő!
- És a kard nála, meg az, amivel falakat lehet bezúzni, vagy nem?
- Kapjuk el!!
- Biztos vagy te ebben most győzött le 5 ninját, meg a kőgólemet, egyedül. Mi meg csak csontvázharcosok vagyunk.
- Azok legyengítették, mi most könnyűszerrel legyőzzük.
- Nem tudom. Le tudja lasítani az időt meg minden. Mi lenne ha elmenekülnénk?
- KUSS!! Ne hagyd továbbmenni!!
- Whatever.
- Ez a besz... nyek
Descant szerint
Őszintén szólva nem a WWvel van a gond hanem a SoTtal. Ugyanis a WW egy nagyon jó játék a SoT viszont egy műalkotás. Ez olyan mintha azt kérdeznénk a Romana legújabb száma a jobb vagy az Othello. Végülis mindkettőben van csalárdság meg szerelem. /Desc/
Miért jobb a Warrior Within
Egyszerű táblázatos összehasonlításból is kiderül, hogy a WW, kb 15-20-szor jobb játék a Sands of Time-nál. (A vicc kedvéért kiegészítettem a táblázatot az ICO-val, hogy lássátok mennyire sux.)
ICO | Sands of Time | Warrior Within | |
Csajok száma | 1 | 1 | 2 |
Ebből kurva | 0 | 0 | 2 |
Mellbőség | A– | B | D+ |
Prince tetkóinak száma | - | 0 | 4 |
Kemény beszólások | 0* | 0 | 2,6/perc |
Ebből kezdődő pszichopátiára utaló | 0* | 0 | 2,58/perc |
Lehetőség totális eltévedésre | 1000** | 0 | 25-30 |
Rozmár | S- | S | XXXL |
Összesen | Krömp | Mehh | Váó! |
**Konzervatív becslés
(UPi összesítése)
Most csinálják a Prince of Persia 3-at (2005.05.05:). Nem nem rontottam el az évszámot a Ubisoftos fiúk, elfelejtették, tudomást sem vettek róla, hogy már volt ilyen. Hogy milyen az új rész? Nos, minden tunkolós örömére még darkosabb és még váóbb (és remélhetőleg a rozmár is sokkal nagyobb). Nem pontosan tudom ugyan, hogy hercegünknek mi az ami még halálos veszélybe kergethetné ugyanis az előző részben a ténylegesen legyőzhetetlen sors szörnyeteget (amit valami időfonal izé rendelt arra, hogy széttrancsírozza) csapta le nem is túl nehezen. A másik fura dolog a Princs 4/3 -ban (FinalFantasyből mennyi volt? Lenyomjuk!) Kaileena a henci szerelme (ld: http://www.princeofpersiagame.com/uk/site.php?sside=1) szerintem meg csak azért hozta, de a videó szerint is, hogy segítsen hajót építeni, meg hogy valamivel elszórakozzon az úton. Remélem látjuk még Farah-t ő belevaló csaj volt. Mindegy, szerinem az ominózus eb ezen bőrét is végig fogom játszani(hogy egy közkeletű képzavarral éljek), de nem fog tettszeni. – Descant
- Update (2005.09.28): A jelenlegi infók szerint a Pop3 kevésbé lesz darkos. Maga a Prince is kevésbé a szokásos CsakMagamraGondolok mentalitású személy lesz, hanem a birodalmát akarja majd megmenteni. (Esetleg a kedves papát is?) Híresztelések szerint visszatér Farah, sőt, állítólag a két rész között megtanult célozni is az íjával. Mindent összevetve még akár jó játék is lehet. Csak azt nem tudom, hogy Jordan Mechner benne van-e a projectben – UPi
- Update (2005-11-22): A Pop3 (alcíme: The Two Thrones) december elsején fog megjelenni. Farah is szerepel benne. Még mindig nem tudni, hogy Jordan Mechner részt vett-e a fejlesztésben. Ha nem, akkor a Walrus Within csapat valószínűleg azt fogja tenni, amit a legjobban csinál: Dark Farah, aki egy kurva, utál mindenkit, és a végén lelő / elárul / feldob az adóhivatalnál. – UPi
Jordan Mechner vs Játékszínvonal
Összehasonlító táblázat:
Játék neve | JM szerepe | Értékelés |
PrinceOfPersia | Ő írta (programozás, design, stb) | Feledhetetlen, igazi klasszikus. |
Prince of Persia 2 | Design | Méltó folytatás |
Prince of Persia 3D | Totál kihagyták belőle | Teljesen játszhatatlan, mindenki igyekszik mielőbb elfelejteni. |
Sands of Time | Elkezdték nélküle, aztán a fejlesztés harmada tájékán bevették konzultánsnak. Farah az ő műve. | Újabb klasszikus gyémánt |
Warrior Within | Ubisoft gondolta, hogy most már boldogulnak JM nélkül is. | Nagyot tévedtek. |
Következtetés: Jordan Mechner az isten.
Prince of Persia akárhány
Szóval, az ubisoft fogta és lenyúzott még egy bőrt.
Nézük a játék előnyeit: nagyon jól néz ki. Nagyon, nagyon jól néz ki. Annyira jól néz ki, hogy ha elmúlt volna 18 éves, akkor elvenném feleségül. Khm, akarom mondani, szóval a grafikája nagyon ott van, erre gondolok.
A játék előnyei itt véget is érnek. Jordan Mechner nélkül az ubisoft elkövette az összes design hibát, amivel meg lehet terhelni a Sands of Time-ból megismert játékmechanikát. Lássunk ezek közül néhányat:
Trivializálták a platformozós részt. A prince most már annyira ügyes, hogy kb mindenben megkapaszkodik magától, továbbmegy, ugrik, nincs is semmi dolgod. Néha meg kell nyomni az R gombot. Néha meg a szóközt. Kb ennyi. Én kávét iszogattam a platformozós rész közben. Úgyse lehet meghalni.
A harctól AgyFaszt fogsz kapni. Nem úgy, mint a Warrior Withinnél. Az kismiska volt. Itt gyakorlatilag csak boss battle van, ahol kombinálták a Warrior Within idegesítően strapabíró boss-ait egy másik játékkal, ami leginkább a DanceDanceRevolution-ra emlékeztet. Nincs mit tovább magyarázni rajta, tényleg ennyire szar.
Nemlineáris történet = nem történet. Tehát adva van egy jó nagy terület, amit szabadon be lehet járni, és közben a prince meg a csajszi beszélgetnek, ha szeretnéd. Néha csipkelődően, néha kicsit összeveszve, aztán kibékülve, vagyis akár érdekes is lehetne, mint a Sands of Time bizalomépítős – néha-erotikus – feszült viszonyai. Csakhogy, a beszélgetések a helyszíntől függenek! Ha átmész egy másik területre, akkor a szereplők perlekedő félig-szeretőkből pillanatok alatt átvedlenek elmélkedő tudósokba, kicsivel odább pedig im medias res folytatódik egy félbemaradt beszélgetés arról, hogy a prince miért nem árul el magáról semmit.
Ha már az új prince-nél tartunk... Most ez a Sands of Time szerethető elkényeztetett prince-e, a Warrior Within rehabilitációból szökött elmebetege, vagy ki? Nos, egyik sem, ez egy teljesen másik történet. Az új prince nem vált ki se szimpátiát, sem antipátiát, egyszerűen van. Megy amerre mondjuk neki, teszi a dolgát, érzelmi szinten kb olyan komplexitású kapcsolatot alakíthasz ki vele, mint Pac Man-nel.
Nem játszottam végig a játékot. Állítólag jó a vége, és majdnem megnéztem youtube-on, csak pont nem érdekelt.
Forgotten Sands
A játék érdekessége legfőképp a különféle platformozó képességek kombinálásában rejlik. Ezek a képességek a következők:
- Falakon, oszlopokon és rudakon ugrálás (vagyis ami mindig is volt, lásd ICO).
- Vizek megállítása és újraindítása.
- A pálya egyes elemeinek bekapcsolása (egyszerre csak egyet kapcsolhatsz be, a történet szerint ezeket a múltból idézed fel, de ez kb lényegtelen).
- Közepesen távoli ellenfélre ugrás (amivel távolabbi platformok elérhetők, milyen szerencse, hogy pont ott repült egy ronda mutáns madár, stb).
Van néhány lightosabb puzzle is, de semmi nagy ötletre ne számítsunk e téren. Szóval a játék nagy részét a fagyaszt-ugrik-olvaszt-fagyaszt-bekapcsol-nagyotugrik teszi ki, vagy ennek valamilyen kombinációja.
A harc kb olyan, mint amire számítani lehetett. Az ellenségek feledhetőek: van a csonti, a csonti pajzzsal, a csonti szkarabeusz öltözetben, a ronda nagy légy, a tündérbogár (így neveztem el az úthenger-elven működő behemótot), meg a vak óriás karddal. A legtöbb ellenfél amúgy totálisan vak: a játék elején pl íjászok kb 1000 darab nyilat lőnek ki ránk, ebből 0 talál. A kardos óriás kalimpál a kardjával összevissza akkor is, ha mi éppen a háta mögött várjuk a jobb időket. A csontik megelégszenek azzal, hogy egy jó nagyot suhintsanak a bunkó-forma fegyverükkel akkor is, ha rég nem vagyunk már a közelükben. Ha én lennék ennek a seregnek a vezetője, akkor arcommal a tenyeremben, halk zokogással figyelném, hogy mennyire hihetetlenül bénák az embereim.
Ha már a vezetőnél tartunk: az összes ellenségből magasan a legostobább az utolsó boss. Akkora mint egy torony, mi kb a hüvelykujja méretét teszük ki. Ennek ellenére nem talál el minket egy akkora területen, mint kb két tenyere. (Mindez annak ellenére, hogy előtte pár épületet lebont szelídebb böffentéssel.) Totális sebezhetetlenségének egyetlen kis rése a mellkasán található, szerencsére ezt igyekszik gyakran könnyen elérhetővé tenni számunkra. Szóval, ha ő ennek a csodás seregnek a vezetője, akkor már érthető hogy a csontik honnan kapták az eszet.