Vacuum Magic

http:/mp3/tn_vacuum2.jpg http:/mp3/tn_vacuum.jpg

Elkezdtem írni egy új játékot, és mivel eljutottam az első "játszható" változatig, gondoltam, hogy megosztom veletek sietve. A játék lényege, hogy repülő porszívóval kell felszívni a levegőben repkedő koszokat. Lesznek mindenféle ellenségek is, akiket szintén fel lehet szívni / ki lehet kerülni. Meg lesznek mérgező koszok, amiket ki kell köpni. Meg olyan koszok, amik sebezhetetlenséget / nagyobb szívóerőt / ki tudja mit adnak.

A program legfrissebb változatát innen lehet letölteni: http://apocalypse.rulez.org/vacuum

Ahogy haladok

2008-01-06: Immáron fel lehet szívni a bogyókat, a két figura pedig össze tud ütközni egymással. Számon tartja a két játékos pontszámát is, szóval hajrá, happoljátok el egymás elől a bogyókat minduntalan :)

2008-01-07: Veszélyes lett a játékosok élete: ha mérgező (piros színű) bogyót szívnak fel, akkor flöff. A bogyókat szerencsére ki lehet köpni: a piros játékos a szóköz gombbal, a zöld a Q billentyűvel tud köpni. Nem is árt vigyázni, mert egyelőre egy élet van, és ráadásul a játék észre sem veszi, ha elfogytak a játékosok. :) Ilyenkor csak az Esc gomb segít.

http:/mp3/tn_vacuum3.jpg

2008-01-07: Csináltam a játékhoz menüt, amiben lehet fullscreent meg a zenét abajgatni. Ki is menti a beállításokat faszául.

2008-01-08: Nos, elkészült az első olyan változat, amit akár játéknak is lehet nevezni, bár még eléggé egyszerűnek. Be lehet állítani a játékosok számot és a gombjaikat. Számon tartja az életek számát, ha elfogy, akkor a játékos kiesik egy percre (mint a PangZeronál), ha pedig minden játékos kiesett, akkor Game Over. Tovább keresíti a játékosok életét a mérgező bogyókon kívül az égből időnként hulló tüzes izék, amik halált okoznak.

2008-01-09: További nehézséget okoznak a játékosnak a méhek.

2008-01-09: Nosztalgia! Mivel biztos mindenkinek nagyon hiányzott, a PangZeros fazon visszatér a VacuumMagicben is! Ezúttal mint antagonista...

2008-01-10: Három új ellenség vegyes kombinációi keserítik a játékos életét. A játék továbbra is igen nehéz, sacc / kábé 60. szintnek felel majd meg, ha lesznek nehézségi szintek. De még nincsenek; talán majd holnap?

upload:UPi/reddragon.png

2008-01-11: Nos.. Vannak szintek. Ember legyen a talpán, aki a 10-ig eljut! Egy új, fontos eleme van a játéknak: a kiköpött bogyó fegyverként felhasználható a szörnyek ellen. Így a mérgező méhet ártalmatlanná lehet tenni a (esetleg szintén mérgező) bogyóval. Az ötlet teljesen véletlenül jutott eszembe, miközben RigorMortisnak magyaráztam a játék nagyszerűségéről.

2008-01-12: A játék kívülről most nem sokat változott, belül viszont komoly átalakításokat eszközöltem. Az átalakítások célja az, hogy később tudjak érdekes szinteket csinálni. Ezen kívül lehetővé tettek pár apró finomhangolást a játék menetén, amik talán érezhetőek lesznek. Ezen kívül vannak új zenék, meg pár apró nyalámság. Találjátok meg mind. :)

2008-01-23: Vannak nehézségi szintek 1-től 100-ig. Minden 10. szint után kap minden játékos egy élet'. Minden 10 szint után új zene jön. Van többféle (2) háttér. A Dougarokat és a Méheket lehet lövedéknek használni, és másokat elpusztítani velük.

2008-01-27: Jobban kidolgozott nehézségi szintek, új szörnyek, egy új játék üzemmód (a PangZero "pánik módjához" hasonlító "Nightmare Flight"), instrukciók... Az UpiNemTudAludni valóságmegváltó akciócsoport jóvoltából.

2008-05-16: Kész az első Boss Battle! Az 5. szint után jön, remélem nem lett túl kemény.

2008-05-17: Már 4 Boss Battle van... A sárkányos elég nehéz lett. Van egy új játék üzemmód, amiben csak a Boss Battle pályák jönnek sorban.

2008-05-19: Csináltam a játékhoz egy weboldalt, és feltöltöttem a holmit a sourceforge.net-re, a jövőben onnan lesznek letölthetőek az új változatok. Aki lusta kipróbálni, az élvezze velem együtt a játékot videón.

2008-05-20: Elkészült a 0.2-es változat is. Ebben szerepel kedvenc új szörnyem: a kék sárkány. Bár termetre kisebb, mint a piros sárkány, ám jóval ádázabb ellenfél. Van két új próbatétel is: az egyik egy olyan pálya, ahol özönlenek a denevérek, a másikon pedig a gravitáció okoz nehézséget.

2009-03-27: Jó rég nem írtam erre az oldalra.. és már 0.11-nél tart a játék! Viszont most csináltam egy új hátteret, ami egész faszán néz ki, úgyhogy gondoltam kiteszem ide, hátha tetszeni fog:

http://apocalypse.rulez.org/Content/Images/vacuum/tn_vacuum_0.11_1.jpg http://apocalypse.rulez.org/Content/Images/vacuum/tn_vacuum_0.11_2.jpg http://apocalypse.rulez.org/Content/Images/vacuum/tn_vacuum_0.11_3.jpg

2009-06-28: Rövidesen elkészül a 0.12-es változat. Van is benne egy új háttér:

upload:UPi/vacuum_magic_0.12.jpg

Ezen kívül van egy csomó új feature, úgymint újfajta kaja, egy "Tutorial" üzemmód ami pár trükköt megtanít, választható felbontás / ablak méret, meg még sokminden más.

Ötletek

..., ha vannak, írd ide!

  • Valahogy a szívó "vákuum" elég ramatyul néz ki. Ha valakinek lenne ötlete, hogy hogyan nézne ki kevésbé ramatyul, az szóljon...
  • Lehessen találni olyan tárgyat, ami elvisz egy bónusz pályára.

Hibák

  • ...

TODO

  • Enemies
    • Phantom enemy (moves towards the closest guy at a slowly increasing speed)
    • Rock Phantom (cannot be slurped)
    • Poison bat
    • Firebee (shoots fireballs)
    • Spider (clims down from ceiling on a thin line, the line can paralyze players. If the line is cut, the spider falls.)
    • Evil Moon (throws boomerang-like objects, cannot be slurped)
  • Gameplay
    • Player can spit objects farther by pressing Fire longer
    • 0 game timer causes more random enemies to spawn
    • Balance enemy scores
    • "Global" game difficulty levels: Easy / Normal / Hard
      • Number of balls spawned is 6 / 10 / 14
      • Level time limit is 90 / 60 / 50
      • Bonus score is 20 / 30 / 50
      • Difficulty Multiplier is 0.8 / 1.0 / 1.3
      • Score Multiplier is 1 / 2 / 3
      • Powerup Probability Multiplier is 2 / 1 / 0.5
  • Levels
    • More backgrounds. New background every 10 level? Background drawing objects.
    • Levels with only poisonous balls
    • Level hints
    • Boss fights (music switches!)
      1. Bee Hive
      2. Pang Zero (with upside down pang guys too!)
      3. Meteor Shower
      4. Little Witch's Big Night
      5. Big Dougar monster shooting little Dougars (only vulnerable to spitting)
      6. Wipe Out (the game area keeps getting smaller and smaller)
      7. Crosswind (CloudKills coming from both directions)
      8. Dragon's Lair (spits fire – what else would dragons do?)
      9. Phantom of the Space Opera
      10. Nightmare! (Level 100)
  • Power ups:
    • Time pause
    • Big Vacuum powerup
    • Wide Vacuum powerup
    • Speed powerup
  • High Score / High Level table
  • Credits

KelleneÍrniEgyJátékot JátékTéma

Tagek: