Cities Of Apocalypse/Ötletelés

Ötletek a CitiesOfApocalypseról. Írj bele sokat.

1.1. Amit meg kell vitatni

  • Harc szabályai? /Harc
  • Városok felégetése / kirablása?
  • Lehet-e építeni
    • Utat
    • Városba új egység termelését
    • ...
  • Diplomácia szabályai /Diplomácia
  • Irányíthat-e több ember egy oldalt (Pl Ulmar, de ha ő nem ér rá, akkor valaki más is lelépheti helyette)
  • Egy napon lehet-e több kör?
    • Pl 1 kör éjfél és dél között, 1 kör dél és 6 óra között, és még egy kör 6 és éjfél között.
  • Mikor van vége egy játéknak?
    • Csak egy oldal marad
    • Egy oldal megszerez x számú várat
    • Egy oldal megszerez X mennyiségű aranyat
  • Mi a tehenek szerepe a játékban?
    • Szuperfegyver
    • Kérődző emlős

2. Gondolatgyűjtemény

  • Valahogy meg kell oldani, hogy az újonan belépettek ne legyenek nagy hátrányban.
    • Időnként (pl három-négy havonta) újraindulna a játék (eljő az Apocalypse!)
    • Egyszerre több világon lehetne játszani.
    • Egy ideig a newbieket ne lehessen bántani.
  • Milyen egységek legyenek?
    • Kalóz
    • Sárkány
    • Tehén
    • Nő (?!)
    • Mosógép
    • Kémekkel lehetne másokról információt szerezni.
  • és bizonyos varázslatokkal lehessen agresszivizálni ezeket

Ötlet: szerintem legyen valami pontrendszer (ez gondolom amúgy is fog kelleni, hogy a játékosok teljesítményét mérje valami), és az újonnan érkezetteknek annyi pontnak megfelelő x (termelőeszközt, föld stb, nem tudom mi a pontos koncepció) lehetne a "kezdőtőkéje", amennyi a már játszó játékosok átlagos pontjának felel meg. Vagy valami hasonló dinamikus dolog.

::Ez nagyon tetszik, még én is be fogok szállni! Csak egy kérdésem van: mi a játék lényege? Mármint.. szóval valami koncepció van mögötte, azon kívül, ami a teveclubnál van, hogy "jó akkor tartok egy virtuális tevét, és etetem, és ... de jó nekem"? – Virág

Ez nem egy tamagocsi-játék lesz, hanem stratégia. Városaid lesznek, és katonáid, és szövetségeseid, és pénzed, és falvaid, és hősök, tehenek, mosógépek, ...UPi

3. Mit értékelünk a játékban

Mivel lehessen fejlődni a játékban, erősödni?

ráfordított szabadidő
Amolyan tamagocsi stílusú ha jó sokat foglalkozol a tevéddel akkor előbb utóbb tud majd atomrakétát építeni. Alapvetően biztos vagyok benne, hogy bármilyen is lesz aki többet játszik vele az erősebb tud majd lenni de ennek túlzott erősödése ellen már készülnek a tervek.
pénz
Csak a teljesség miatt írom ide a gyűjtegetős játékokat nem hiszem, hogy ez a mi esetünkben releváns, bár megoldaná a szerver villanyszámláját
kapcsolatok
Talán az MMO-kban meg talán a facebook játékaiban van ilyen. Nem csak a csatázásra gondolok de valami más miatt is összefogásra lehet az embereket késztetni. Például egyes nyersanyagokat csak másik játékostól lehessen megszerezni, vagy a kereskedelem mindkét fél számára előnyös de mondjuk akkor meg könnyebben lehessen kémkedni is. Bár ez már nagyon Europa Universalisos gondolat.
click per second
A jó öreg Starcraftos gondolat: 5 perced van az első rush-ig addig építsed ki a védelmedet
mázli
Ki dob nagyobbat a kockán című játék. Valami szerepe szerintem a szerencsének kéne, hogy legyen de érthető módon ezt ne vigyük túlzásba
blöff
Érdekes lenne megvalósítani de ha túl nagy szerepet kap akkor inkább pókerezzünk.
lexikális tudás
Egy újabb honfoglaló? Kerüljük.
kreativitás
Kombinációk kiötlése. Ehhez arra van szükség hogy sok féle dolog(egység, épület, stb) legyen különböző képességekkel. Ezt kiegyensúlyozni nehéz
Tagek: