Cities of Apocalypse

UPi 2010.I.01 21:58

Új játékot indítottam (Vasárnap este lesz a második fordulója): CitiesOfApocalypse:Games/Battle_Royale

Gyertek játszani :)


UPi 2009.XII.27 23:29

Egy gyors infó: A CitiesOfApocalypse rövidesen költözik a CitiesOfApocalypse:Home oldalra! A játékok, amik itt az ApocalypseKÖZÖSön futnak, szintén át fognak vándorolni. (Nem kell félni, most nem törlök mindent.)

Kérek mindenkit, aki a játékban érdekelt, hogy regisztráljon odaát!


UPi 2009.XII.23 12:36

Ezeket légyszi a Trackerbe írjátok, ne ide a fórumba.


GrádMiki 2009.XII.23 10:55

Plusz kellene egy ugyanilyan gomb azokra az egységekre, amik még nem lépték le a maximálisan lehetséges lépésszámukat. Néha elfelejtkezem erről-arról... :)


SAdam 2009.XII.14 20:38

Egy ötlet: a chatben a városok nevei lehetnének olyan linkek, amikre ha az ember rákattint, akkor automatikusan behívódik az adott város a térképen (mondjuk úgy rajzolódik ki a térkép, hogy az adott város legyen középen, vagy mondjuk a mini-mapen megjelenik valamilyen egyértelmű színnel – egyéb ötletek is jöhetnek, a lényeg, hogy valahogy látszódjon). Ez főleg akkor hasznos, ha a chat alapján szeretném megnézni, hogy mi történt az előző körben, pl. hogy adott játékos melyik várat foglalta (vagy nem foglalta) el... (Az egész onnan jött, hogy kíváncsi lettem, hogy melyik az a vár, amit UPi már negyedszer sem tud bevenni...)


UPi 2009.XII.13 23:01

Elkezdtem egy új blogot, már az új oldalon. Tanuljátok meg, okuljatok belőle, ím a link: http://citiesofap.game-host.org/Blog


SAdam 2009.XII.06 19:54

Az üzeneteket valahogy nyilvánvalóbbá lehetne tenni, pl. amikor rámegyek a játék lapjára, akkor a modul megjelentethetné valami jól látható módon, hogy üzenetet kaptam (most vettem észre, hogy az egyik játékban valaki üzent nekem négy nappal ezelőtt valamit...)


UPi 2009.XII.03 15:30

Ugyan azt igértem, hogy egy hónapig nem lesz update, de mégis lett (2.1). Az újdonságok:

  • A jobboldali panelből el lehet egy sereget küldeni egy adott gyülekező ponthoz (ez valahogy kimaradt az előző változatból).
  • A sereg mozgatás gyorsabb lett hála némi optimalizálásnak.
  • Ha jobboldalt a kis terep képre kattintasz, akkor kirajzolja a hatszög-rácsot.

Ulmar 2009.XI.29 14:10

X% chance of winning this battle
A valószínűsége annak, hogy az ellenség összes egységét megölöd (magyarán megnyered a csatát).
X% change of victory without losses
Annak a valószínűsége, hogy egy egységet sem vesztesz.

(UPi vagyok Ulmar gépéről)


SAdam 2009.XI.29 01:53

Akkor még egy kérdés és egy megjegyzés:

  1. Mit jelent az a két százalék-érték, amit a haditanácsadó mond?
  2. A súgóban az egységeket felsoroló táblázat első sora el van csúszva a többihez képest, legalábbis Safariban.

SAdam 2009.XI.29 01:46

Oooops. Most már értem...


UPi 2009.XI.28 22:40

A "good chance" alatt a 50%-ot érti amúgy a derék tanácsadó. Lehet, hogy ezt nem árt tudni... Magyarán a "jó eséllyel 4 túléli" azt jelenti: 50% a valószínűtége, hogy 4 vagy több túlélő lesz. Utána meg a kocka dönt.


SAdam 2009.XI.28 17:52

(Arról nem is beszélve, hogy legutóbb, amikor egy nagyjából hasonló becslés után megtámadtam egy várost, elvesztettem az összes seregemet...)


SAdam 2009.XI.28 17:51

Most, hogy jobban megnéztem, tényleg százalékjel. De azért okulásképpen idemásolom, hogy az én böngészőmben (Safari 4) hogy is néz ez ki. Azért nem annyira különül el a 96-tól a százalékjel, mint azon a képen, ami fentebb látható. Nem tudom, lehet-e ezen valamit korrigálni...

upload:SAdam/szazalek.gif

Descant 2009.XI.28 14:56

Picit olvashatatlan a betütipus szerintem is


UPi 2009.XI.28 08:37

Amit te 696-nak nézel, az a % jel!


SAdam 2009.XI.28 01:08

Úgy tűnik, a hadi tanácsadó valahogy ellenem van programozva. Először is, nem százalékokat ír ki, hanem számokat (pl. Sire, we have a 9696 chance to win this battle, amit már önmagában is nehéz értelmezni – nem is nagyon sikerült), de ami még idegesítőbb, amikor egy 5 fős csapatra közli, hogy 'there is a good chance that at least 4 of our units will survive the fight'. Ezek után mind meghalnak. Sőt, mivel másodszor is bíztam a tanácsadómban, a másik 6 fős csapatom is megszűnt létezni. Így most összesen maradt négy dragonyosom a játék kezdetén kapott majdnem 20 fős seregből... :-(


UPi 2009.XI.26 23:51

Az AI játékos tervbe van véve, de ez nagyon nem olyasmi, amit ma este leülve megcsinálok :)


SAdam 2009.XI.26 23:50

Szerintem egyelőre a sereggel többre lehet menni, mint a pénzzel, de nem tudom, a 2.0 ilyen tekintetben mit változtat. Az igazi nyilván az volna, ha az NPCk is játszanának valami algoritmus szerint akkor, amikor éppen senki sem használja őket, olyan erősségi szinten, hogy egy-egy körben nagyjából annyi pontot gyűjtsenek, mint a többi játékosok átlaga, így a becsatlakozó egy átlagos erősségű figurát vehetne át. Persze ezt nyilván eléggé bonyolult lehet megcsinálni...


UPi 2009.XI.26 23:06

Az ötlet még most is megvan, csak a kivitelezéssel kapcsolatban vagyok bizonytalan. Ha van tipp, akkor mondjátok. Kapjon az újonnan jövő több sereget vagy pénzt?


SAdam 2009.XI.26 21:33

Egy apróság. Az előző játéknál azt vettem észre, hogy ha a többiekhez képest későn szállsz be, akkor gyakorlatilag lehetetlen dolgod van (konkrétan, a NagyPálya táblán valahol a 10. kör körül léptem be, utolsóként, és ugyan sikerült feltornásznom magam egy negyedik helyre, mire kiléptem, de többek között azért is léptem ki, mert esélytelennek éreztem a kezdetek óta meglevő hátrányom leküzdését az első két helyezettel szemben).

Régebben volt egy olyan (sok gyakorlati problémát felvető, de alapvetően nagyon bölcs) ötlet, hogy a később becsatlakozók az éppen játékban levő emberek "átlagáról" induljanak. Ez belekerült a Cities 2.0-ba? Vagy ha nem, akkor még bele lehetne gyorsan paszírozni?


UPi 2009.XI.25 17:14

Egy kis előzetes a következő rész tartalmából:

upload:Tracker/screenshot_2.0_1.jpg

Az útvonalnál kijelzi, hogy hány kőrig tart eljutni a célhoz. A hadi tanácsadó megmondja, hogy mik a várható kimenetelei egy harcnak. Akinek jó a szeme, az még egy lerombolt várost is észrevehet...

upload:Tracker/screenshot_2.0_2.jpg

3 új oldal van, amivel az eddigi 8 oldal 11-re fog bővülni. Ezzel már egy darabig elleszünk! Ezen kívül itt látható a város bővítés tárháza is. A bővíthető seregek egy része a természetben nem is fordul majd elő...


UPi 2009.XI.24 09:56

Kedves játékosemberek,

A CitiesOfApocalypse rövidesen (pénteken) újraindul. A következő újdonságok várhatóak:

  • Sok csapat mozgatása könnyebbé vált:
    • Gyülekező pontok (csapatoknak és városoknak is beállíthatóak).
    • Van egy "mindent mozgat" gomb, amivel az összes csapatod továbblép (ha van gyülekező pontja, vagy egyéb úticélja).
  • Városok változnak:
    • Ostrom után a város veszít egy védelmi pontot.
    • A városokat ki lehet rabolni és le lehet rombolni.
    • Lehet a városokhoz építeni plusz védelmet és termelést.
  • Firefox-hoz és operához egy "greasemonkey" kiegészítő, ami a játék betöltését gyorsítja meg (nagyon).
  • Internet Explorerhez támogatás (google chrome frame).
  • Új város nevek.
  • Számos apró javítás.

Az jelenleg futó játékok mind meg fognak szűnni.


Ulmar 2009.XI.05 15:38

Zseniális, már várom hogy kiprószáljuk.

/signed


UPi 2009.XI.05 07:37

Nos, egy ideje csönd volt a játék körül, aminek az oka az, hogy komolyabb átalakításokat végeztem, amikkel egy csomó új dolgot fogok tudni megcsinálni később.

A következő változatot december 1-én fogom kirakni, addig nem lesz a most futó rendszerhez update. Az újdonságok között lesz:

  • Kisebb javascript kódméret (tömörítés).
  • Gyülekező pontok: a térképen megjelölhető helyek, ahová seregek küldhetők. A városok is képesek a termelt egységeiket egyből egy gyülekező ponthoz irányítani.
  • Lerombolható/kirabolható városok.
  • A városok ostromnál veszítenek a védőerejükből.
  • Lehet pénzért plusz védelmet építeni a városokhoz.
  • Okosabb útvonal tervező

Ezek után át fogok állni egy havi ciklusra: mindig a következő hó elején jelenik majd meg a COA következő változata.

A tervek között szerepel:

  • Számítógépes játékos. (Ez egy nagy falat, de már vannak rá ötleteim.)
  • Diplomácia, hírnév, kereskedelem.
  • Felderítetlen terep elrejtése.
  • Semleges várak újratermelik az elvesztett védőiket.

Elképzelhető, hogy december 1-én, amikor az új változatot kiadom, a régi játékok megszűnnek (szerintem erről lesz majd egy szavazás, ha nagyon izgalmasan alakul egy-egy pálya éppen, akkor megoldom, hogy megmaradjon a régi cucc is).


BNC 2009.X.28 12:39

Ok, kezdem kapiskálni a dolgot. Amit ajánlanék: kezdő várat kijelölve felajánlani a részletek ablakban hogy átvedd az irányítást felette


BNC 2009.X.28 12:32

nekem is van egy ötletem. Ha új játékot kezdesz akkor valahogy jelezni kéne a Bélának mi a fiszfaszt csinálhat mert jelen esetben az a hajtépés. Mindent kijelölhetek, de semmi se "az én egységem"


Descant 2009.X.26 09:22

Az utóbbi jobb


UPi 2009.X.26 07:49

Még egy ötletem van a nagy tételben való seregmozgatás egyszerűsítésére. (A koncepció a régi jó Populous nevű játékból szármaczik).

A lényeg, hogy a pályán bárhova lerakhatsz egy zászlót. A zászlóknak semmilyen játékmechanikai szerepe nincs, az egyetlen feladatuk a csapatmozgások koordinálása. Egyszerre akárhány zászlót lerakhatsz, és a már lerakott zászlókat törölheted, illetve átrakhatod máshova. És (itt jön a lényeg) bármelyik seregnek megmondhatod, hogy melyik zászlóhoz menjen, és ilyenkor a sereg célba veszi azt a zászlót, mindig ahol éppen van.

Esetleg városoknak is meg lehetne adni, hogy a megtermelt egységeik rögtön egy adott zászlóhoz igyekezzenek.

A zászlókat a többi oldal nem látja.


UPi 2009.X.22 23:05

Nos, a városkártya kész is volna, jön a következő napirendi pont:

  1. Kijelezni, hogy hány kör alatt ér a sereg oda. (Ez viszonylag értelemszerű
  2. Termelés átirányítása.

Az átirányítás valahogy úgy nézne ki, hogy egy városban beállítod, hogy a termelés egy másik városodba legyen átirányítva. Ekkor az egység először legyártódik normál módon, és utána plusz két kör múlva jelenik meg a másik városban.

  • Ha a másik várost közben elfoglalják, az egység elvész.
  • Az átirányítást a termelés közben meg lehet változtatni vagy ki lehet kapcsolni.
  • A termelés utáni két körben (amikor az egység teleportál) nem lehet megváltoztatni, csak törölni; ekkor az egység elvész.

Ez szerintetek jó ötlet?


UPi 2009.X.22 00:20

Az új város generátor alkotásai:

Old Torgosdown is famous for its pickpockets and apocatharies. The walls are made of stone, with always-open gates. The locals are friendly. A block from the entrance, the "Busty Maiden" serves peach and cabbage. There is a shop selling thief supplies, adventuring supplies and poisons.

Town of Granitebottom attracts visitors with fountains and sculptures. The walls are made of stone, with many gates. The houses have carvings on the doors. The streets are wide and airy. A notable local, a suave lordling, is on everyone's guest list. She deeply detests socialites.

Artinclaw attracts visitors with race tracks, gardens and city parks, and is famous for its quality alcohol and clerics. The locals are happy to con outsiders. The streets smell of cooking food. There is a shop selling trained birds, horses and riding equipment.

Old Belusvale is famous for its animal training, wizards' schools and assassins. Halfway across town, the "Grinning Goblin" serves fruitcake, artichoke and eagle breast. The houses have carvings on the doors. There is a shop selling thief supplies, poisons and potions.

És még egy városkártya-terv:

[IMAGE:http://apocalypse.rulez.org/~upi/citiesofap/incoming/citycard2.jpg]


UPi 2009.X.21 17:42

Ha nem lett volna feltűnő egyből: van arany! Az egyes seregek előállítási és fenntartási költségei a CitiesOfApocalypse/Help oldalon találhatóak. Az előbbit a sereg létrejöttekor, az utóbbit pedig minden további körben kell kifizetni. Kezdetben mindenki kap kör * 100 aranyat, hogy ne kelljen visszamenőleg kiszámolnom, hogy kinek mennyi lenne most.

Ha nincs elég aranyad, akkor a városaid nem fognak termelni.

A terv az, hogy majd lehet vásárolni dolgokat:

  • Plusz védelmet a városokhoz (pl. 5-ös védelem: ∆5.000)
  • Plusz termelést a városokhoz (pl. sárkány ∆25.000)
  • Tehenet (∆1.000.000, legeltetni is kell)

UPi 2009.X.20 22:05

A tooltipek most már elvben mindig a képen belül jelennek meg. Ha nem nagyon idegesítő, a "berántás" maradna; szerintem hasznos, mert a scrollozgatás igen nehézkes.

Ami az átméretezhető játékteret illeti: jelenleg a játéktér igyekszik kitölteni a browser ablakot, vagyis ha a böngésző ablakot méretezed, azzal változik a játéktér mérete is. Mondhatni, ez már megvan :)

Jók a többi felvetések is, amiket írtatok; mégjobb lenne, ha a Trackerbe írnátok.

Ulm, volt egy tökjó felvetésed csata szabályokkal kapcsolatban, azt leírnád valahova? (Pl az ötletelős oldalra?)


SAdam 2009.X.20 00:52

Még egy apróság: jelenleg a játék valamiért mindig beugrik úgy, hogy a "tábla" legfelső sora a böngészőképernyő tetejével egy vonalba legyen. Ez így szép és jó, sok esetben hasznos, de így nem tudom megnézni, hogy egy várban milyen erősségű egységek vannak, ugyanis a tooltip, ami megjelenne, már nem fér el a képernyőn lefele. Ezért jó lenne, ha vagy átméretezhető lenne a játéktér, vagy legalább lehetne választani több képernyőfelbontás között.


SAdam 2009.X.20 00:49

Az se lenne rossz, ha pl. lehetne látni, hogy adott egység adott helyre hány kör alatt érhet el. És valóban, az egységek vezérlése kicsit még fapados.

Ha már itt tartunk: az "a megtermelt egységek automatikusan vándoroljanak a városokból egy megadott helyre" feature egyre jobban kezd hiányozni, ahogy egyre több egységem lesz. Nyilván a területem belsejében nem fogom otthagyni a seregeket, hanem automatikusan kivezényelném a "birodalom" határának valamelyik stratégiailag fontos pontjába, de ez így kezd egyre nehezebb lenni, ahogy egyre több az egység...


Ulmar 2009.X.20 00:26

Alapvetően szerintem a leglényegesebb dolog amivel most foglalkoznunk kellene az a játékmechanika. Több olyan probléma is van, ami nehezen kezelhetővé teszi a játékot.

Az első és legfontosabb a mozgás. Az mindenképp baj, hogy az ajax néha ne küld infót, azaz egy-két mozgást a játék nem értelmez és újra kell kiadni. Baj, hogy nem lehet takarékra tenni egyszerre egy stack-et, azaz ha feljön egy stack, ahol több is van, hiába jelölöm ki az összes egységet a mezőn és mondom neki, hogy pihenjenek, nem kerülnek egy stackbe, de még csak nem is pihennek a más stackben lévők.

Nagyon jó feature lenne továbbá a boxos egység kijelölés is, azaz hadd húzzam az egeremet végig több más mezőn található egységen és küldhessem egyszerre őket ugyan oda úgy, hogy mindegyik a számára legjobb úton megy oda.

A városokban termelhető egységek nem teljesen logikusak a terep szempontjából. Ha egy hegytetőn leget macskákat gyártani, és azokkal sehova sem lehet mozogni, az nem jó feng-shui.

Az egységek mozgása néha nem látható. Ez főleg azért van, mert a játék befókuszálja magát onmouse-ra, ami nem lenne vaj, de ha a tooltip kilóg az már nem oké.

Fog-of-war feature is jó lenne, de azt még egyenlőre csak megjegyzem itt.

Még gazdaság és egyéb nélkül nem lenne rossz követni egy picit, hogy ki hogy áll. Az mondjuk később a gazdaság kitalálásánál is segíthetne. Gondolok olyan statisztikákra, mint körönkénti lebontásban vársak száma és income játékosokként, egységek egy össz erő, meg ami még eszedbe jut.

Még morfondorí a többin... Uff!


UPi 2009.X.19 22:27

A városneveket a program három darabból állítja össze. Pár példa a darabokra:

  • Első: "Fort", "King's", "Town of". (Van, amikor nincs első darab.)
  • Második: "Green", "Serpent", "Garrant".
  • Harmadik : "burgh", " River", "grove".

Összesen többezer lehetséges név jöhet ki.


GrádMiki 2009.X.19 22:09

Nekem a Mount-on-Fallensee és hasonló városnevek a kedvenceim. Amúgy minden elismerésem. És a kártyák is jók, jöhetnek. Nekem az adott játékos teljesvár-kijelzése és teljessereg-kijelzése hiányzik, de ezt már amúgyis mondtam Upinak. Ja, meg egy győzelem. Na az hiányzik.


SAdam 2009.X.19 21:57

Nagggyon király. Amúgy is alapvetően tetszik a grafika. Más: jók a városnevek. Honnan szedted őket?


UPi 2009.X.19 21:51

Jó ötlet mind a kettő. Egyelőre nem akartam olyasmivel bonyolítani a játékot, mint a pénz vagy egyéb erőforrások. A következő változatok valamelyikében nyilván lesz.

Más: játszottam egy kicsit grafikákkal, és terveztem egy "város kártyát". A mostani nyomi interface helyett valami ilyesmit mutatna a játék, amikor egy városra kattintasz:

[IMAGE:http://apocalypse.rulez.org/~upi/citiesofap/incoming/citycard.jpg]

Vélemény?


SAdam 2009.X.14 16:20

Kéne valami pontozás (nevezzük pénznek, vagy aranynak, vagy bárminek), amit a játékosok látnak, és ami határt szab a mozgásterüknek. Igaz, hogy most van a váraknál egy-egy "income" mező, de sehol nem látom, hogy hol gyűlik az income, és azt sem, hogy mire lehetne felhasználni. Pl. az egységek termelésének lehetne vmi költsége.


SAdam 2009.X.14 16:18

Lehetne olyan opció, hogy a várakhoz be lehessen állítani, hogy ha elkészült egy egység, azt automatikusan mozgassa a térkép egy pontjára (természetesen az ehhez szükséges idő alatt). Így pl. az új egységekből automatikusan lehetne nagy, összevont csapatokat gyártani annélkül, hogy folyton klikkelgetni kelljen...


UPi 2009.X.13 22:32

Igazából van kétféle egység, ami át tud menni a mély vizen is, az egyik ami úszik, a másik ami repül. Úszó egységre példa a sellő és a cuttlefish, repülőre a griff és a sárkány.

Egyébként jogos, még nincsenek kikötők, csapatszállítók, stb... Messze még a 2.0 :)


SAdam 2009.X.13 22:30

Egyelőre úgy tűnik, nem lehet átkelni a tengeren (legalábbis a sivatagos pályának ez a tanulsága). Szerintem vagy lehetne olyat, mint ami a Heroesban van (hajó+kikötő), vagy lehetnének olyan speciális egységek, amikkel át lehetne kelni a vizen.


UPi 2009.X.12 22:13

Ez a fórum azért van, hogy a CitiesOfApocalypse tesztüzem közben felmerült ötleteket gyűjtsük.