Kellene Írni Egy Játékot

  • 2010.V.20 03:21 SAdam: Én megpróbálnám életre lehelni OS X-en, feltéve, hogy nem kell hozzá DirectX.
  • 2010.V.19 21:31 UPi: Hmm.. Ha elérhetővé teszem a cuccost svn-en, akkor lesz, aki beszáll a fejlesztésbe?
  • 2010.V.17 09:40 UPi: Tegnap este addig jutottam el, hogy van két másik űrhajó, amik mennek, és le lehet őket lőni szépen. Csuhaj, a végén még játék lesz :)
  • 2010.V.16 18:21 UPi: Izgalmas részletek itt: http://en.wikipedia.org/wiki/Quaternions_and_spatial_rotation
  • 2010.V.16 18:21 UPi: Istenem, a radarral mennyit szívtam, amíg kiderült, hogy a Quaternion operator- nem azonos az inverzével...
  • 2010.V.16 18:20 UPi: Na, akkor egy helyzetjelentés.. Van hajó, van egy ellenség, lehet rá lőni (átmegy rajta), és van RADAR!
  • 2010.V.14 14:26 UPi: Én is
  • 2010.V.13 20:40 Ulmar: Akarok lövöldözni
  • 2010.V.13 10:44 UPi: Sztori alapján jobb lenne, csakhogy ahhoz kellene sztori.
  • 2010.V.13 10:01 Ulmar: Tápolt MagicCarpet vs Siedem? Szerintem döntsd el, hogy story alapján szeretnél játékot írni, vagy az alapján ami most alakúlgat. Mindkettő lehet érdekes.
  • 2010.V.13 08:39 UPi: Miki azt javasolta, hogy legyenek elágazások a folyosón, meg másik űrhajók amiket ki lehet lökdösni... Szerintetek?
  • 2010.V.10 08:43 UPi: Hát ezen a hétvégén nem sokat haladtam. Kicsit széttúrtam a kódot, úgyhogy most nem fordul, valamint portoltam linuxra, ami nem fut mert a mesh formátum más...
  • 2010.V.06 14:47 Wigy: Rodeó ez, vazzeg. 258 pont körül is van már olyan, hogy 2 db karikát látsz csak az alagútból.
  • 2010.V.05 16:20 SAdam: Visszaszívtam, CG van Mac-en is. Akkor dobd fel valahova a forrást (vagy tedd egy SVN-re és küldj rá linket), és megpróbálom még ebben a korai stádiumban életre kelteni a gépemen.
  • 2010.V.05 16:17 SAdam: Vagy ez a cg ez van ott is?

Arra gondoltam, hogy kellene írni egy játékot. Méghozzá, szakítva az eddigi szokással, 3D-s játékot kellene írni ám! Viszont nem szakítva a szokással, olyan játék kellene, amit egyedül és társasan is lehet játszani, teszemazt hálózatban.

Siedem Online

Hyperspace

  • Hyperspace is a dimension that exists beyond the normal universe.
  • There is no matter in hyperspace, except for whatever drifts in from our universe through rare, naturally-occurring singularities.
  • There is a form of energy in hyperspace, which appears as brightly colored light, but is not.
  • There is no known way of harnessing large quantities of this energy or transporting it to our universe.
  • This energy exerts force on anything that enters hyperspace, causing it to drift. The direction of the drift cannot be predicted.
  • There are no known points of reference in hyperspace. Building beacons is useless, because they inevitably drift out of place.
  • Technology exists to enter and leave hyperspace outside the gravity field of planetary bodies.
  • Distances in hyperspace are vast, probably just as vast as our universe. However, distances in hyperspace do not directly correlate to distances in our universe. This allows for faster-than-light travel by entering hyperspace and exiting it elsewhere.

Jumpgates

  • Jumpgates connect to hyperspace.
  • Gates are built in pairs: they connect to each other. You can't simply enter a gate and exit any another.
  • Jumpgates work by distorting the fabric of hyperspace, pulling two points closer together at the gate apertures.
  • Creating new gates is easy, getting to the endpoint is the hardest part. Destroying or disabling gates is just as easy.
  • There is military-grade technology for bypassing gates and entering hyperspace directly. However, it is very dangerous because hyperspace navigation is unreliable. In the worst case, you can drift, and never be able to find your way back to your home galaxy, or any other galaxy.

Civilization

  • The first gates were left behind an ancient civilization and found by the Ósmi. This civilization is now called the ****. Nobody has seen a live ****.
  • All of the known civilizations reside in the same spiral arm of the Milky Way galaxy, called the **** Arm.
  • None of them are known to have ventured outside the *** Arm.
  • The Ósmi are the oldest known civilization, but still relatively young.
  • There are many solar systems in the *** Arm that show traces of older civilizations. Most of them are identifiable as ****.
  • Before the start of the story, the Ósmi have been peaceful, sharing jumpgate technology with other civilizations.
  • A few years ago, the Ósmi colonized the coreward system *****. They closed down their rimward gates to other civilizations shortly thereafter.

Story

The Earth Alliance is in a state of cold war with the **** civilization. The cold war mostly involves raids on civilian transports and occasionally on caravans and outlying colonies. The player is stationed at ***** starbase, patrolling the area for ****** incursion parties.


Atlantis 3D

Alternatív ötlet, a másik sci-fi világon alapulna amit kitaláltunk egy bolygó aminek teljes felszine víz alatt van, ugyan úgy lehet 3D-s. Viszonylag kicsi látótávolsággal, viszont egész jó szonárokkal a háttér kék és nem fekete.

Ha nem tetszik töröld, egyébként még írok hozzá.

Szerintem picit túlbecsülöd a 3D programozási képességeimet, amik még nincsenek. Víz alatt a fény igen érdekesen viselkedik, ami igen jól néz ki, de ötletem sincs, hogy le bírom-e kódolni. Ezért gondoltam az űrhajós dologra: kevés mozgó alkatrész és animáció. Összehasonlításképpen egy embert (vagy akár egy halat) animálni 3D-ben: halál. – UPi
A halak animálása legyen egy második körös probléma. Legelsőre valami folt is elég ami magától mozog és menekül a hajóktól, az emberek úgyis ki fogják találni, hogy az hal. Zűrös játékból 10^4 db van azokkal kerül összehasnlításra az új. Legyen a hajókon egy propeller ami forog ha megy a hajó és akkor rendben lesz.
A másik probléma pont itt kezdődik: Űrhajó modellekből gátat lehet építeni, annyi van a neten. Tengeralattjáró modellt kerestem, és találtam hármat, de abból kettő nem jó. Ezek persze áthidalható problémák, inkább egy jó sztori kellene, amire fel lehet fűzni majd a csatákat. Ötlet? – UPi

Nahát, mit hoz a szél?

Szóval hirtelenjében írtam egy 3D-s játékot... Nem túl bonyolult, viszont arra jó volt, hogy kicsit leporoljam azt, amit transzformációs mátrixokról és quaternionokról tanultam. Próbáljátok ki, letölthető innen:

http://apocalypse.rulez.org/mp3/Siedem.zip

Ha valamiért nem indulna, akkor ki kell törölni az ogre.cfg nevű file-t, és megpróbálni másik beállításokkal.

upload:UPi/siedem_0.1.jpg


Update 2010-05-05: Kicsit még igazítottam a játékon: a karikák jobban néznek ki és az egész valamivel játszhatóbb. A pontszámot is kijelzi.

upload:UPi/siedem_0.11.jpg


Hihetetlen, hogy mennyit bénáztam, amíg sikerült egy többé-kevésbé hihető lövedéket csinálnom...

upload:UPi/siedem_laser.jpg


JátékTéma