Real Time Strategy
(RTS átirányítva)
Mint azt a neve is említi valós idejű stratégia, legtöbb esetben számítógépes játékról van szó, amiben orkokkal, lovagokkal, varázslókkal vagy KirgízSzamárlovasokkal kell legyőznöd az ellenfél íjjászait, harcikutyáit vagy örmény DzsediLovagjait. A parancsaidat szinte azonnal végrehjtják (vagy nem) az embereid, ezért jó gyorsan kell ügyködnöd.
Történelem
Sajnos a játékipar hasonlóképpen kezd működni mint a filmipar: zsánerek vannak, és egy friss ötletet ezer ismétlés és folytatás követ. A RTS hasonlóképpen járt: a most megjelenő példányok többsége tucattermék. Ezekről sok írnivalóm nincs, inkább pár szót ejtenék a kezdetekről
A kezdetek
- A legelső real-time stratégiai játék, amiről hallottam a /Populous volt. Ebben már megvoltak az alapelemek: terjeszkedés, seregépítés, foglalás. A játék hangulata és jellege azóta is egyedivé teszi.
- A második zsánerépítő játék a /Dune2 volt. Ebben már megvolt az RTS összes főbb ismérve: pénzgyűjtés, különböző egységek és fejlesztések.
A robbanás
- Az igazi népszerűséget a zsánernek (és ennek megfelelően a gyenge klónok és másolatok tengerét) a /WarCraft és a /WarCraft2 hozta.
- Volt valami /Settlers is, azzal sosem játszottam.
- Én hallottam valami /ComandAndConquerről is
- És persze a /StarCraft. A ragyogó, ragyogó StarCraft...
- Meg persze az örök StarCraft rivális: a /TotalAnnihilation.
Legújabb fejlesztések
- Mostanában nálam nagy kedvenc a Dawn of War. – Grizli
JátékTéma