Megkezdődött a játék fejlesztésének az a szakasza, ahol véget ér a béke!

A harci mód egyelőre, mint minden a játék összes többi eleme is, eléggé vázlatos. Összesen kétféle parancsból választhat a játékos: támadás vagy védekezés. Ezek közül a védekezés nem csinál az égvilágon semmit. :)

A támadás már izgalmasabb. Először is ki lehet választani, hogy ki legyen az áldozat. A választás után az aktív karakter odarongyol, nyom egy tockost, aztán szépen visszaballag a helyére. Vannak számítógép által irányított szereplők (NPC-k) is: ők véletlenszerűen választanak áldozatot a másik csoportból.

upload:WebGL/battle_mode.jpg

A harc körökre osztott: minden karakternek van egy harci sebessége, amit a képernyő alján egy csík jelez. Amikor a csík "megtelik", akkor léphet az adott szereplő.

Addig tart a csata, amíg az egyik csoport összes tagja el nem halálozik.

Implementációs szempontból úgy néz ki a történet, hogy megjelent az objektumok egy új osztálya, amit nemes egyszerűséggel Controller-nek hívok. A Controller hivatott arra, hogy az akciót megjelenítse, és a játékos kattintgatását értelmezze. Az eddigi kód egy része átköltözött egy "OverworldController" nevű objektumba, az új kód, ami pedig a bunyóért felel, egy "Battle" nevű objektumban lakozik.

Mindkettőjük közös ismerőse a "Game" objektum, ami azért felel, hogy a jelenleg aktív Controller megfelelő tempóban üzemeljen és időnként rajzoljon.

Várható még további Controller-ek megjelenése a kódban:

  • IntroController: Ez lesz a játék bejelentkező képernyője, ami képes lesz a játékot betölteni, vagy új játékot indítani.
  • GameOverController: Amikor a főszereplő elhalálozott, ez fogja a játékost vígasztalni vagy kigúnyolni.
  • InventoryController: A játékos által eddig összeharácsolt anyagi javakban lehet majd itt gyönyörködni.
  • És még sokan mások.
Utoljára módosította UPi 2013.V.09 08:17-n
Bejegyzés módosítása | PermaLink
Votes disabled.

Hozzászólások (12)

Grizli hozzászólása 2013-05-09 10:48-kor

Nem akar Harcolni.

Mindig a képre ugrik :(

Valamit nem olvashattam el

@ Grizli: RTFM!!!!!


Wigy hozzászólása 2013-05-09 15:15-kor

Nye rabotajet. WebGL oldalon még a régi felülnézetes, titokban gyilkolászós verziót látom, itt meg egy screenshotot. Követelem, hogy mondjon le mindenki. Vagy fel.


SAdam hozzászólása 2013-05-09 15:49-kor

Én meg továbbra is a nagy fekete ürességet észlelem... :-(


Grizli hozzászólása 2013-05-09 16:30-kor

(Válaszképp erre)

De te Mac-et használsz


SAdam hozzászólása 2013-05-10 10:40-kor

(Válaszképp erre)

Descant hozzászólásán felbuzdulva ürítettem egyet a Cache-en, most az van, hogy ugyanúgy fekete minden, DE: megjelennek a HP és egyéb kijelzésére szolgáló ablakok, illetve az Attack/Defend páros, sőt, ha rákattintok, akkor az a kijelölő négyzet is megjelenik, amivel ellenfelet tudok választani (igaz, az ellenfelet eltakarja a nagy fekete homály). És amikor ütnek, akkor a számok, amik a (gondolom a) HP-vesztést jelzik, szintén megjelennek. Mindezt durván 60 FPS-sel nyomja.

További rövidhírek, hogy Chrome-on tökéletesen megy nálam is.


UPi hozzászólása 2013-05-09 15:55-kor

Én kérek elnézést, elfelejtettem felnyomni a szerverre az új verziót! Ezt most pótoltam, szóval a WebGL oldalon egy erős reload után hajrá!

@Grizli: A mozgó változat mindig a WebGL oldalon van.

@SAdam: Egyelőre fogalmam sincs, hogy miért látsz feketeséget, de megpróbáljuk kinyomozni legközelebb, amikor összefutunk, okés?


Grizli hozzászólása 2013-05-09 16:31-kor

(Válaszképp erre)

Onnan néztem. A mozgó verzióból. :)


UPi hozzászólása 2013-05-09 17:00-kor

(Válaszképp erre)

Akkor viszont nem értem. Mi ugrik a képre? Milyen képre? Mi van? Mit néztél onnan? Honnan?


Wigy hozzászólása 2013-05-10 10:19-kor

(Válaszképp erre)

Test passed. Tűzrókán 20 FPS és 30 FPS között ugrál diszkréten. Krómon stabil 30±0 FPS

Képzeld, azt vettem észre a mostani verzión, hogy van a felülnézet, és ha ott közel mész valakihez, akkor jön a csatajelenet. Bámulatos. Csatajelenetben 1 ellenségnél vicces kiválasztani, hogy melyiket üssem.


Descant hozzászólása 2013-05-09 19:21-kor

Meghaltam és utána nézhetek egy fát, nem értem a fa alá temettek? Defend mit csinál? Nem lehetnének tooltipek? Hova tűnnek a társaim a második küzdelemtől?

Miért kellet minden előzményt törölnöm, hogy a jó verzió induljon el?


UPi hozzászólása 2013-05-10 04:44-kor

(Válaszképp erre)

Idézek a cikkből: "Ezek közül a védekezés nem csinál az égvilágon semmit. :) "

A többi kérdésre a válaszom az, hogy "igen", még akkor is, ha nem eldöntendő volt a kérdés..


Descant hozzászólása 2013-05-10 09:49-kor

DE!

Tagek: