Maliusz Home FrissVáltozások
EarthDawn SpellJammer
Preferences | Upload | Térkép

ACTUALITY SPHERE

Actuality Sphere

A holographic sphere used to display current status 1

Mi az az Actuality Sphere

A Rouge trader kampány során előjött hogy az űrcsatak bonyolultsága meghaladja az egyszerű csatákét. A helyezkedés, és mozgás bonyolult szabályok szerint történik, és nehéz nyomon követni. Ezért szeretnék készíteni egy alkalmazást ami a mesélő számára lehetővé teszi a hajók pozíciójának és mozgásának nyomon követését, és megjeleníti a játékosok számára a csata aktuális állását.

Tervezési szempontok

Az alkalmazás platformjának kiválasztása a szerint történt hogy mihez értek és a kampány játékosai milyen technikai eszközökkel rendelkeznek.

Feltételezések:

  • A kampány során mindig rendelkezésre áll egy PC
  • Lehetséges hogy a kényelem miatt Android illetve iPhone alkalmazás port készülhet később.
Korlátozások amiket emiatt bevezettem:
  • Az alkalmazás legyen képes 240 x 320-os felbontásban is futni
  • Az alkalmazás használja ki az 1024*700 vagy afölötti felbontásokat is
  • Az alkalmazás JAVA nyelven készüljön (Android port előkészítése)
  • Egy lehetséges iPhone port nyelvfüggőségét nem tudjuk előre kiküszöbölni.
  • Az UI tervezése során vegyük figyelembe a touch-screen konvenciókat

Funkcionalitások

Primer

  • Hajók definíciója jellemzők alapján
  • Hajó mozgási jellemzők nyilvántartása
  • Hajók elhelyezése a játéktérben
  • Játéktér megjelenítése
  • Hajók mozgatása szabályok szerint
  • D100 dobások kézzel megadása

Szekunder

  • D100 dobások elvégzése véletlen szám generátorral
  • Hajó állapot jellemzők nyilvántartása
  • Hajó fegyver jellemzők nyilvántartása
  • Harci akciók kezelése
  • Mesélői akciók kezelése

Tervezett

  • Teljes hajó jellemző lista kezelése
  • Teljes hajó generálás
  • Hajó érzékelés akciók
  • Hajó láthatóság a játéktéren
  • Játéktér jogosultság kezelése, mesélői és játékosi nézetek
  • Fedélzeti harc akciók kezelése

UI Terv

Szükséges elemek:
  • Játéktér (Hajó jelzők, Rács, Kör megjelenítés)
  • Hajó tulajdonság lista
  • Hajó akció lista
  • Adminisztrátor menü
  • Mozgatás menü
  • Harc menü

Fontos szem előtt tartani hogy nagy képernyő esetén ezeket egyszerre jelenítjük meg, míg kis képernyő méretnél az megjelenített információk közt váltunk. Ne legyen olyan menü aminek a használatához szükséges látni a játékteret.

Játéktér A játéktér feladata megjeleníteni a hajók pozícióját és irányát. Az irány fontos, mert az űrcsatabán elsődleges kerülni az olyan helyzeteket hol az ellenséges hajó teljes fegyverzete számára támadhatóak vagyunk. Az aktív részei a játéktérnek a hajó és az ellenséges hajók legyenek. Az ellenséges hajókon érzékelés akciót, magunkon mozgás majd támadás akciót tudjunk végrehajtani. A döntést könnyítendő érdemes a játéktér elérhető kockáit az akció valószínűsége szerint színezni.

Logika

http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/rogue-trader/support/PDF/Drydock%20(Web%20Quality).pdf