Itt következik egy harcrendszer by Blade. Még nem volt idõm elolvasni, de azért felteszem, mert biztos jó.

Harc
-----

A harc naggyából az ED szabályoknak felel meg. A külömbségek:
- A fegyverek háromféle sebzést okozhatnak. Ez az 
- ütési
- ballisztikus (pontbehatoló)
- energia

A kézifegyverek, a tûz, hideg, robbanás, gránátok ütési sebzést okoznak.
A lõfegyverek - a sörétes puska kivételével - ballisztikus sebzést
okoznak. A sörétes ütési sebzést okoz.
Az energiafegyverek (pl. lézer, plazma) energiasebzést okoznak.
A kézifegyverek sebzése Erõ+Fegyver fokozat. A lõfegyvereké fegyver
fokozat. 
A robbanószerek, gránátok, sárkényláng fix fokozatú sebzéssel
bír, ami bizonyos távolságonként (pl. méterenként vagy két méterenként)
csökken, viszont zárt tér növelheti is. 
A sörétes puska sebzése is szétterül, gyengül a távolsággal.

A sebzés függ a támadó dobás sikerszintjétõl is:
- Gyenge siker alatt: Ez bizony balsiker. Nem talált el semmit,
de a fegyver javításra szorulhat a dolog után.
- Gyenge siker: Szerencsésen nem talált el semmit.
- Normál siker: Ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Normál sebzés.
- Jó siker: Sikerült egy sebezhetõbb pontot kiszúrnia. Mázli/Pech,
attól függ, honnan nézzük. A sebzéshez +3 fokozat adódik.
- Nagyszerû siker: Valami egészen különleges történt. A találat olyan
helyen érte a sértettet, ahol a legkevésbé számított rá: a sebzés
ellen nem jár a páncél, és +3 fokozat jár a sebzéshez. A páncél
javításra szorul az eset után.

Létezhetnek automata fegyverek is. Ezeknek van egy lõgyorsaságuk,
ami meghatározza, hogy max. hány golyót képesek kiköpni egy
kör (!) alatt.
A félautomata fegyverek nem számítanak automatának: örüljön
a karakter, hogy ha van második támadása, akkor kétszer használhatja
egy körben.
A 3-as sorozatot tudó fegyver burst módban használva -1 fokozattal
támad (a visszarúgás miatt), és +3 -al sebez, persze így 3 golyót
fogyaszt a tárból.
A full automata fegyverekre az a szabály érvényes, hogy amennyi
golyót kilõ az elsõ után, annyi plusz fokozatot kap a sebzésre,
és annyi minuszt a támadásra.
Ha Full Autoban két vagy több célpontot is támad, akkor a következõ
szabály érvényes:
Az elõzõ szabállyal kiszámoltunk egy össz sebzésbónuszt. Ebbõl minden
célpont után ki kell vonni egyet, és el kell osztani annyi részre,
amennyi célpont van (egy célpontra legalább 3 golyónak kell jutnia!).
(A fegyver alapsebzése minden célpont ellen él, ehhez jön még a maradék).
A támadás - a több golyó minuszán felül - még csökken minden célpont
után (az elsõ után is!) 1-el. Természetesen minden célpontnak közel kell
lennie egymáshoz.

A lõtáv kezelése ciki. A rövid lõtávon belül nincs gond, nincs levonás.
Az effektív lõtávon kívül sincs gond, ott biztosan nem talál.
A kettõ között valami -1..-9 fokozat levonás reális, DM függõ.

Példa a fegyverek sebzésére:
Közelharci fegyverek, dobófegyverek: Akár mint ED-ben.

Fegyver                            Sebzés Módok   Rövid lõtáv Effektív lõtáv

Pisztoly                             8    SA       15m.        30m.
SMG                                  9    SA/BF    15m.        30m.
Puska, WW-II.                       10    SA       50m.        300m.
Modern harctéri fegyver (pl AK)     10    SA/BF/FA 60m.        400m.
Mesterlövész puska                  12    SA       300m.       1500m.
Géppuska (kézben hordható)          12    FA       200m.       1000m.
Géppuska (letámasztandó)            14    FA       300m.       1500m.
Lézerkarabély                       10    SA       1000m.      végtelen

Robbanószer                        Sebzés Csökkenés

Kézigránát, támadó                  14    1 / 2m.
Kézigránát, védõ                    14    1 / 1m.
Gyalogsági akna                     30    3 / 1m.
Jármûakna                           40    5 / 1m.

Nehézfegyverek                     Sebzés Csökkenés Rövid lõtáv Effektív lõtáv

Kézi rakétavetõ                     40    5 / 1m.   500m.       3000m.
20mm. ágyú                          40    változó   1000m.      5000m.

Ballisztikus ágyúk: ezekkel ritka a telitalálat, inkább területen sebeznek:

Mozsár                              40    változó   2000m.      5000m.
75 mm. ballisztikus ágyú            80    változó   3000m.      1000m.
120 mm. ballisztikus ágyú          140    változó   6000m.      20000m.

A páncélok:                        ütési/ballisztikus/energia

Golyóálló mellény                   1 / 3 / 0
Rohambili                          +1 /+1 /+1
Kevlár mellény                      2 / 4 / 1
Hi-tech testpáncél                  4 / 5 / 2
ROBOTECH combat armour (cyclone)    4 / 5 / 5
Power suit (full)                   7 / 7 / 7

Páncélozott dzsip                   5 / 5 / 3
Golyóálló üveg                      6 /10 / 0
Pénzszállító, APC                  10 /10 / 6
Szállítóhelikopter                 12 /12 / 8
Tank                               20 /18 /10
Félméteres betonfal                20 /14 /10
Romboló                             - /20 /12
Cirkáló                             - /40 /30
Csatahajó                           - /80 /60

(Ha ember van a jármûben, akkor az embert érõ sebzésbõl levonódik a jármû
páncélja és a rajta levõ páncél is.)