Nos, a játék feltartóztathatatlanul fejlődik! Most már nem csak a golyók pattognak, hanem alul van egy fickó, aki sétál fel-alá, és szigonnyal lövöldöz. Egyelőre szent a béke: a szigony nem bántja a golyókat, a golyók nem bántják a játékost. Hát nem nagyszerű?

  • Kimásoltam az eredeti Super Pangből egy csomó grafikát. Első kőrben a kék játékos, a "sima" golyó és a szigony az áldozat. A manusnak van pár képe, amikről fogalmam sincs, hogy mi célt szolgálnak... Ha valakinek jó szeme van, és rájön, az szóljon! A képek alább láthatóak:

upload:upipang2/guy.png
upload:upipang2/ball.png
upload:upipang2/harpoon.png

  • Most már ötféle golyó van, amik a képernyő széleiről visszapattognak.
  • Az alul lévő fickót lehet mozgatni balra és jobbra a kurzorbillentyűkkel.
  • A "felfele mutató nyíl" gombbal lehet szigonyt kilőni. Egyszerre két szigonya lehet a játékosnak.

A legfontosabb belső változtatások a következők:

  • A program a következő sorral kezdődik: "use strict;". Ez a perl nyelven azt jelenti, hogy a nyelv szokásos pongyolaságai nem engedélyezettek a továbbiakban. Nagyobb programok írásánál a strict ("szigorú") üzemmód szinte kötelező jellegű: enélkül egy csomó hiba sokkal tovább tud lappangani. A nyelv erejéből a strict mód nem vesz el semmit, csak vannak dolgok, amiket pontosabban kell megfogalmazni.
A leggyakoribb példa erre a globális változók, amiket ilyenkor szépen jelölni kell. Így a program fejlesztőjével nem fordul elő az, hogy egy véletlen elgépelés miatt rossz változónevet ír, és emiatt a perl nem szól neki.
  • A labdák nem kerekek! Érdekes módon az eredeti játékban a labdák kicsit el vannak lapulva. Tippem szerint ebben szerepe lehet az amerikai NTSC szabvány szerinti képernyők enyhe elnyúltságnak...
  • A játékost az új Guy osztály képviseli, ami a labdákhoz hasonlóan a GameObject osztályból származik. Ez szegény már állapottal is rendelkezik ('state' attribútum), attól függően, hogy megy, pihen vagy lő éppen. Később kétségkívül egyéb állapotai is lesznek...
  • Van egy újfajta GameObject: a Harpoon (szigony)! Micsoda meglepetés... Ennek a kirajzolása kicsit trükkösebb, mint az emberkéé vagy a golyóké, mivel sok pici darabkából kell összerakosgatni. Ennek megfelelően a Harpoon osztály Draw metódusa elsőre kicsit szemkápráztató.

A programot innen töltheted le: upload:upipang2/upipang.txt

Utoljára módosította UPi 2006.VI.20 01:09-n
Bejegyzés módosítása | PermaLink
Votes disabled.
Tagek: